Instalacje BRC SEQUENT P&D

System BRC Sequent Plug & Drive jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na wtrysku benzyny.

Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych od 3 do 8 cylindrowych, wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 240 kW.

Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive składją się z następujących elementów składowych:

montaż instalacji gazowych Opole

Zbiornik LPG i wielozawór,

Elektrozawór BRC GPL ET98,

Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,

Wtryskiwacze: BRC IN03,

Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC,

MAP Sensor BRC,

Centralka elektroniczna: BRC Sequent Plug & Drive,

Nowy przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.

Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.

Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa. Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta. Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Plug & Drive, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną. W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.

Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive opis elementów:

 

Reduktor BRC Genius MAX TH2O 

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego 

Ciśnienie regulowane: 

150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego 

Nie wymaga operacji oczyszczania 

Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius

MAX TH2O: 240kW 

Homologacja: R67-01

 

Reduktor BRC Genius MB TH2O 

Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego 

Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego 

Nie wymaga operacji oczyszczania 

Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius

MB: 140kW 

Homologacja: R67-01

 

Centralka elektroniczna BRC Sequent Plug & Drive 

Mikroprocesor 16 bit 40 MHz 

Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C 

Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie 

Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu 

Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V 

Możliwość podłączenia centrali BRC Sequent Plug & Drive do układu OBDII (EOBD)

Steruje do 8 wtryskiwaczy  

Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane 

Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE

Przełącznik "Push-Push" 

Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm 

Możliwość montażu: 

przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm

- zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm  Sygnalizator akustyczny (buzzer) - sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive przełącza

się na benzynę lub na gaz 

4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu 

1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna)

 

Wtryskiwacz BRC IN03 

Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia 

Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C 

Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C 

Napięcie: 6 V ÷ 16 V 

Szczelność: guma na metalu  

 

Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC 

Ciężar: 22 gram 

Wymiary: ø= 24 mm, h= 64,5 mm z oprawkami 

Złącze zintegrowane 

Temperatura robocza -30 °C ÷ 130 °C 

Wylot rezystywny 

Homologacja: R67-01

MAP Sensor BRC 

Ciężar: 17 gramów 

Wymiary: 22 mm x 66 mm 

Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar 

Złącze zintegrowane 

Dokładność 1,5 % F.S. 

Temperatura robocza -40 °C ÷ 125 °C 

Wyjście 0 ÷ 5 V

 

Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE 

Filtr z wkładem 

Straty obciążenia: 

35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza 

Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75